Tuesday, March 3, 2009
khiri dan cintanya
seraut wajah itu...
buat aku sering rindu...
kerna kamu....
buat aku rasa keindahan cinta...
walaupun kamu tak mengetahui perasaan cinta aku pada kamu....
aku tak tahu bagaimana harus aku ungkapkan....
kalimah cinta untuk kamu.....
hanya hati ku ini saja mampu berkata-kata....

aku tutup buku puisi itu......buku ini sajalah teman nukilan perasaan aku..dibuku ini tercatat semua rasa perasaan yang berlaku pada aku.....orang selalu kata dengan menulis apa yang kita rasa....seumpama dapat luahkan perasaan dalam hati ini.....

macam-macam cara bolah dilakukan untuk buatkan hati kita rasa tenang...dan bagi aku...aku selesa untuk menulis......khiri ooo khiri.....tiba-tiba nama aku dipanggil....yaaa....aku menjawab...napa kau panggil aku....tanya aku pada adam.....kau nak ikut kita orang keluar tak...korang nak gi mana...?tanya aku....aku,hafiz,dino dan zul nak gi alamanda tengok wayang...kau nak join sekali tak..?boleh jugak...aku nak bersiap kejap...ok aku tunggu kau dekat luar..ok jawab aku....adam teman sebilik aku....sahabat baik aku....aku anggap dia macam saudara aku..apa saja masalah selalu aku kongsi dengan dia..dia amat bijak dalam memberi kata-kata nasihat dan perangsang..macam pakar motivasi saja...selalu jugak kawan-kawan yang lain minta pendapat dan nasihat dari dia....macam mana lah adam ni boleh ambik bidang sains komputer....aku fikir dia sepatutnya jadi pakar kaunseling saja....

kita nak tengok movie apa nii....?zul bertanya....kita tengok cerita dragon ball evolution...dino memberi cadangan...ermm ok gak tu..filem tu pun baru jer keluar..kata hafiz..so set laa...tengok cerita tu..ok.....berapa tiket kamu nak..?budak di kaunter bertanya..?bagi 5 tiket ekk...selepas membuat bayaran terus kita orang berjalan-jalan....filem tu start lambat lagi...ada lagi sejam jom kita jalan-jalan dulu..gi makan dulu ker....aku dah lapar ni....kata zul..ok gak tu...jom kita gi makan.....adam mengajak...kita makan kat buger king nak tak?adam beri cadangan..semua orang ok jer...sampai saja dekat burger king....dino terpandang safina dengan sorang lelaki sedang makan di burger king...khiri kau nampak tak safina tengah makan dekat burger king....aku dah nampak...siapa lelaki itu..aku nak tahu sangat siapa lelaki yang bersama safina itu...adam pun beri tahu...ohh itu.....akmal budak mekanikal kat tempat kita...kau kenal lelaki itu..aku bertanya pada adam...yup...

rasa berkecamuk hati aku ini..ku tahan saja..tak ingin aku tunjukkan pada kawan-kawan aku...jom kita makan tempat lain..aku rasa nak makan nasi ayam jer..adam bersuara...adam tahu perasaan aku sebab itu dia ajak makan tempat lain....

aku terus beredar dari situ dari jauh ku masih memandang safina....rasa perasaan yang cemburu dalam diri aku membuak-buak....cuba ku tahan...namun aku kalah..mungkin sebab aku suka dan sayangkan safina buat aku jadi macam ini...lebih-lebih lagi bila melihat safina bersama dengan sorang lelaki....aku fikir safina masih belum berpunya...rupanya aku silap...

khiri...releks..tenangkan hati kau itu..jangan fikir yang bukan-bukan..mana tahu budak lelaki belum ada apa-apa hubungan dengan safina...peluang kau masih ada..jangan mengalah..adam berkata-kata pada aku....terima kasih adam..kau memang benar-benar memahami aku....



sambung...

(O_O)
posted by tam @ 11:18 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me


Name: tam
Home: Gurun, Kedah, Malaysia
About Me: This is me = Tam ( Nothing Special ) (V_V)
See my complete profile

Previous Post
Archives
Links

ShoutMix chat widget
Template by
Blogger Templates
 
 
click here for free hit counter code
free url submission