Friday, March 13, 2009
khiri dan cintanya
Assalamualaikum......safina memberi salam.....waalaikumussalam...azreen menjawab salam...kau dari mana fina..?azreen bertanya pada safina....haaaaaa..baru balik jumpa bf ekk..hehe....zulaika tiba-tiba saja muncul dari bilik..mana ada lah...aku jumpa famili aku tadi...diorang datang melawat aku..amboi-amboi main serkap jarang jer ika ni ekk...cubit baru tau..hehe....macam kau tak kenal ika ni..fina....azreen menyampuk...ika ni kan suka menyakat orang....famili kau datang sini....azreen bertanya...aaa safina menjawab..dah lama aku tak balik rumah..sebab itu famili aku datang sini...kau tahu sajalah....sekarang ini kan..banyak kerja yang perlu aku siapkan...assignment,projek kelas,hal kelab lagi....hehe itu lah aku dah kata...jangan aktif sangat...tengok lah sekarang ini masa untuk diri sendiri pun kau dah tiada...zulaika berkata...yela ika..aku tahu...aku buat benda yang aku suka...walaupun banyak mana kerja sekalipun..aku akan buat yang terbaik...aku akan bahagikan masa untuk semua perkara....antara belajar, kerja dan keluarga....hrmmm ye kee...masa untuk bercinta tak ada ker...hehe..ika dah mula nak menyakat...aaa betul jugak tu..azreen pun mula berkata...aku lihat kau sentiasa fokus dengan kerja saja..tak mahu bercinta ke?....azreen menyoal pada safina...cinta hehe...aku malas nak fikir tentang itu lagi...lagi pun kita kan masih belajar..dah kerja nanti boleh cari cinta....oohh itu yang kau tak faham..belajar kau memang pandai tapi dalam soal cinta zero fina...tiba-tiba najwa berkata..ehh tiba-tiba kau boleh muncul dari bilik..tadi aku lihat kau masih tidur...azreen bercakap....hrmm memang lah...habis aku terdengar suara riuh korang aku pun terjaga lah...

kalau kau faham pasal cinta..baru kau akan tahu cinta di zaman belajar inilah zaman paling indah...dah mula dah beri syarahan tentang cinta...safina berkata...betul juga kata najwa..kita orang semua dah ada bf...kau sorang saja single lagi...ika berkata...yang aku tahu kau dan ika saja ada bf...bila reen bercinta..?itulah selalu sibuk saja..hal kawan-kawan pun kau tak tahu...bila pulak aku bercinta azreen berkata...ala kau tak payah nak berselindung lagi..tempoh hari aku nampak kau punya lah mesra dengan adam di librari...mana ada lah..aku dengan adam tengan buat assignment sama-sama...ok apa kau bercinta dengan adam..aku tengok adam tu baik orangnya...pandai ambik hati orang...paling penting adam tu pandai memberi nasihat...kau bertuah dapat adam tu..panjang lebar safina bercakap..amboi-amboi kata aku ekk fina...

kawan-kawan mari kita kenakan fina balik..baru adil..hehe...azreen memberi cadangan..janganlah macam ni..aku penat ni...safina memberi alasan...kita orang tak nak dengar sebarang alasan dari kau...ni ada satu cerita aku nak bagi tau...sebenarnya ada budak kelas kita yang minat dekat safina..aku selalu lihat budak tu selalu saja perhati safina..azreen mula bercerita....reen jangan lah buat cerita yang bukan-bukan..safina berkata...siapa-siapa..ika dan najwa tak sabar-sabar nak tahu...aku kasi hint dekat korang...mamat ini..pandai jugak orangnya...hah aku tahu....zaki....ika meneka...bukanlah... ada pulak budak skema tu kau teka.....kata azreen...dengar kasi abis dulu hint aku ni...mamat ni pandai nyanyi...sedap suara dia...hrmm aku macam dapat agak siapa dia..najwa menjawab...siapa-siapa ika dengan penuh tak sabar nak tahu...kau ni biarlah fina yang teka sendiri....hrmmm siapa ek..aku tak dapat tangkap lagi hint yang kau kasi tu reen...kau ni dalam hal ni memang lambat kau fikir..kalau kasi soalan melibatkan pelajaran cepat jer kau jawab...siapa dia cakaplah azreen ika pulak yang beria-ia nak tahu..eh...eh..kau pulak yang excited nak tau...kata najwa pada ika....ye la mesti lah excited..aku nak tau jugak siapa gerangan mamat yang suka pandang fina kita yang comel ni...hehe...comel ker aku ni..kata fina..sambil ketawa....comel jugak tapi kurang sikit dari aku najwa memberi tahu sambil ketawa...semua turut ketawa...

Reen bagi tau lah siapa..aku betul-betul tak tahu...khiri....belum sempat azreen membuka mulut...ika dulu yang meneka...betul tak khiri? ika bertanya...azreen dan najwa tersenyum...
khiri...safina seolah-olah terkejut..yup azreen mengiyakan kata safina...kau tahu setiap hari dalam kelas aku selalu melihat khiri memandang kau dari jauh..dah lama aku perasan saja tak nak bagi tahu..ku fikirkan kau sedar hal ni...ke kau saja-saja buat tak tahu hal ni..soal azreen...
betullah aku tak tahu...hari itu adam ada tanya pada aku tentang kau safina...adam tanya apa dekat kau..soal safina...adam tanya samada kau ni dah ada bf ke belum...aku bagi tau lah kau single lagi...hehe...sorry ek fina....azreen meminta maaf...

it's ok...kenapa adam pulak yang tanya benda ni dengan kau ekk reen... adam tanya bagi kawan karib dia..si khiri tu..jawab azreen...ye tak ye lak..aku hampir lupa si adam bf kau tu member baik khiri...kata safina
ok apa kalau kau couple dengan khiri..aku lihat sama padam...khiri tu pun bagus saja aku lihat...najwa memberikan pendapatnya...amboi-amboi nak jadi agen pencari jodoh untuk aku pulak..sudahlah aku nak masuk bilik nak mandi...nak elak dari kena soal lebih-lebih lah ni...ika mengomel...biasalah selamatkan diri dulu...hehe safina menjawab....hampir aku lupa ni ada makanan ibu aku masak nanti kita makan sama-sama...safina meletakkan makan atas meja...
safina jangan lupa pertimbangkan hal tadi..aku memang suka kalau kau couple dengan khiri tu..hehe azreen berkata...yela-yela nanti ku fikirkan...malas aku nak bersoal jawab lagi dengan korang...aku masuk bilik dulu...safina terus masuk kedalam biliknya...didalam bilik tiba-tiba fikiran safina terbayangkan wajah khiri...hrmm asal tiba-tiba hati ku rasa lain macam ini...bila
ku fikirkan tentang khiri...mungkinkah perasaan untuk bercinta dah kembali hadir..tapi ku tak ingin kecewa seperti dulu..hati kecil safina berkata....kalau ditakdir ada jodoh dengan dia..ku terima saja...safina senyum kecil...khiri...hrmmm


sambung...
posted by tam @ 10:52 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me


Name: tam
Home: Gurun, Kedah, Malaysia
About Me: This is me = Tam ( Nothing Special ) (V_V)
See my complete profile

Previous Post
Archives
Links

ShoutMix chat widget
Template by
Blogger Templates
 
 
click here for free hit counter code
free url submission