Monday, April 26, 2010
Siang Dan Malam Dalam Waktu Yang Sama



Pernahkah anda melihat siang dan malam pada masa yang sama?? Foto ini benar-benar indah. Pastikan untuk membaca teks di bawah ini untuk memiliki pemahaman yang lebih baik dari apa yang sedang anda lihat. Hal ini juga bersejarah kerana ini adalah misi terakhir untuk columbia ..

Foto di atas diambil oleh crew Columbia saat misi terakhir, pada hari mendung. Gambar ini dari Eropah dan Afrika ketika matahari terbenam. Setengah dari gambar tersebut sudah menjadi malam.Titik-titik terang yang anda lihat dalam kawasan gelap adalah lampu-lampu bandar '.

Bahagian atas Afrika adalah Gurun Sahara. Perhatikan bahawa cahaya itu sudah berada di Belanda, Paris, dan Barcelona, dan keadaan sama masih siang hari di Dublin, London, Lisbon dan Madrid.

Matahari masih bersinar di Selat Gibraltar. Laut Mediterranean sudah dalam kegelapan.

Di tengah-tengah Lautan Atlantik anda boleh melihat Kepulauan Azores. Di bawah mereka ke kanan adalah Kepulauan Madeira, sedikit di bawah ini adalah Kepulauan Canary dan selanjutnya Selatan, berhampiran dengan titik terjauh barat Afrika, adalah Cape Verde Islands.

Perhatikan bahawa Sahara sangat besar dan dapat dilihat dengan jelas, baik pada siang hari dan waktu malam. Ke kiri, di atas adalah Greenland, benar-benar beku.
posted by tam @ 1:59 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
About Me


Name: tam
Home: Gurun, Kedah, Malaysia
About Me: This is me = Tam ( Nothing Special ) (V_V)
See my complete profile

Previous Post
Archives
Links

ShoutMix chat widget
Template by
Blogger Templates
 
 
click here for free hit counter code
free url submission